Flipper Cup 2019

Invitation til Flipper Cup 2019!

Nu har du mulighed for at tilmelde dig Flipper Cup 2019. Det hyggelige stævne i forlængelse af børneholdsafslutningen inden jul.
Så sæt kryds i kalenderen lørdag d. 14. december 2019!

Lidt om Flipper Cup
Flipper cup er et begynderstævne kun for klubbens børneholdssvømmere, hvor du kan prøve at deltage i et rigtigt stævne. Det bliver et sjovt og spændende stævne, hvor der er medaljer til alle deltagere. Flipper cup er for Begyndere, Let Øvede, Øvede, Hop og Svøm og Super Teens.
Alle svømmere kan deltage, om man svømmer med bælte og luffer eller uden, eller om du kan hoppe fra kanten eller ej - alle er velkomne!

Programmet for dagen:

Kl. 13.00-13.30: Opvarmning til Flipper cup

Kl. 13.30-15-16:?? ca.: FLIPPERCUP-stævnet afvikles

Tilmeld dig til Flipper cup på hjemmesiden http://www.aars-svommeklub.dk/ senest d. 7. december 2019 (Tilmelding er forlænget til 11. december, så skynd jer at tilmelde)

Se hvad trænerne har anbefalet, at de forskellige hold kan stille op i løbsprogrammet til Flippercup nedenfor.

Løbsliste til Flipper Cup:

Det anbefales, at hver svømmer tilmelder sig 2-4 løb.
I en holdkap er der fire svømmere på holdet, som svømmer en stafet. Hver deltager svømmer 25 m. Vi lave holde under selve stævnet så der er ikke tilmelding til holdkappen.

Svømmeregler:

- Der ingen krav om at starte på skamlen, alle svømmere må starte i vandet, som aftales med træneren.

- Ved 50 m. løb er der ingen krav om, at kunne lave en vending - man skal bare røre væggen efter 25 m., inden man svømmer videre.

- I Fri bestemmer man helt selv, hvilken stilart der svømmes. De fleste vælger at svømme crawl.

- I Ryg bestemmer man også helt selv, hvad man vil svømme, der skal dog svømmes på ryggen. De fleste vælger at svømme rygcrawl.

Medbring til Flipper Cup:
- 1-2 håndklæder
- T-shirt og shorts til når du ikke svømmer
- Drikkedunk
- Lidt mad
- Svømmebriller og badehætte (hvis du har det)
- Svømmetøj

Spørgsmål kan rettes til din træner eller klubbens cheftræner Dan Nielsen på tlf. 2065 0067.

Forældrehjælp!
Vi i Aars Svømmeklub kunne rigtig godt tænke os jer forældres hjælp - det drejer sig bla. om at tage tid på svømmerne, når de rammer kanten.
Der er en separat begivenhed for hjælpere under "Event" på Aars Svømmeklubs hjemmeside, hvor man kan tilmelde sig.

Lige efter stævnet vil der være kaffe og kage i forhallen, som vi nok skal sørge for  Så man kan passende nyde sin kage og kaffe der.

Trænere og bestyrelse i Aars Svømmeklub

12.12.2019
14.12.2019 kl. 13.00 - 14.12.2019 kl. 00.00
Aars Svømmehal