Flippercup 2017

Flippercup

Vejledende tidsplan OBS! Det er en meget ca. da vi jo hurtige svømmer er til at svømmer. Kom god tid for at sikker se dit barn svømmer.

Til stævnet ville det være en fordel hvis du medbringe:

• Badebukser/badedragt

• Svømmebriller

• Badehætte eller Hårelastik

• Håndklæder gerne 2 (1 til tøre dig med mellem dine løb og 1 til omklædning efter stævnet

• Shorts og T-shirts (Så ikke fryse I pausene mellem dine løb

• Drikkedunk.

Flippercup er et begynderstævne kun for klubbens svømmere, hvor du kan prøve at deltage i et rigtigt stævne. Det bliver et sjovt og spændende stævne, hvor der er medaljer til alle deltagere. Flippercup er for Begyndere, Let Øvede, Øvede og K-start samt dem fra Børn i Bevægelse, som svømmer i det store basin.

Kl. 12:15: Mødetid og opvarmning til Flippercup

Kl. 13:00 til ca. 16:00: Flippercup stævne

Der svømmes i 2 grupper og der tages tid på alle svømmere.

Gruppe 1: Svømmere med hjælpemidler.

Gruppe 2: Svømmere uden hjælpemidler.

Tilmeld dig til Flippercup på hjemmesiden www.aars-svommeklub.dk senest d. 24. november 2017

Se hvad trænerne har anbefalet, at de forskellige hold kan stille op i løbsprogrammet til Flippercup nedenfor.

Hver svømmer må tilmeldes i 3 løb. Du skal krydse af ved tilmelding, om du vil deltage i holdkap. I en holdkap er der fire svømmere på holdet, som svømmer en stafet. Hver deltager svømmer 25 m. (holdkap bliver så 4. løb )

Svømmeregler:

Der ingen krav om at starte på skamlen, alle svømmere må starte i vandet, som aftales med træneren.

Ved 50 m. løb er der ingen krav om, at kunne lave en vending - man skal bare røre væggen efter 25 m. inden man svømmer videre.

I Fri bestemmer man helt selv, hvilken stilart der svømmes. De fleste vælger at svømme crawl J

I Ryg bestemmer man også helt selv, hvad man vil svømme, der skal dog svømmes på ryggen. De fleste vælger at svømme rygcrawl J

Spørgsmål kan rettes til din træner eller klubbens cheftræner Dan Nielsen 2065 0067.

Lige efter Flippercup kan du nyde din kaffe, samt se klubbens konkurrencesvømmere give den fuld gas i kongedisciplinen 100 fri.

Med venlig hilsen trænere og bestyrelse i Aars Svømmeklub

30.11.2017
02.12.2017 kl. 12.15 - 02.12.2017 kl. 16.00
Aars Svømmehal