Aars Svømmeklub tilbyder forskellige former for svømmeundervisning til voksne.

Her på siden kan du se hvilke hold Aars Svømmeklub tilbyder voksne og under menupunktet Holdtilmelding kan du tilmelde dig de enkelte hold.

Vandtilvænning
For alle over 16 år der ønsker, at blive fortrolig med vandet. Drømmer du om at kunne soppe i strandkanten? Plaske med børn eller børnebørn i poolen? Eller svømme i det store bassin i svømmehallen? Så er dette hold for dig. Her er du i sikre og trygge rammer, hvor vi hjælper dig og de øvrige på holdet med at overvinde vandskræk.

Voksen svømning begynder
Svømmeundervisning i bryst, ryg og crawl for alle over 16 år, der gerne vil lære at svømme, men som ikke har vandskræk.

Voksen svømning øvet
Svømmeundervisning i bryst, ryg og crawl for alle over 16 år, der allerede kan svømme mindst en af svømmedisciplinerne, men gerne vil forbedre sin svømning.

Voksen crawl begynder
Svømmeundervisning i crawl for alle over 16 år. Mange over 30 år (og desværre også mange under) har kun lært at svømme brystsvømning i skolen - hvis de da overhovedet har været så heldige at lære at svømme i skolen. Det er lidt synd, for det er både mere behageligt, mere effektivt og mindre belastende for leddene at svømme crawl end at svømme bryst. Du vil blive vejledt og undervist af klubbens træner med henblik i at blive en bedre crawl svømmer.

Voksen crawl øvet
Svømmeundervisning i crawl for alle over 16 år, der allerede kan svømme crawl, men ønsker at blive bedre. Du træner evt. til Triatlon, Open Water eller vil blot gerne blive en bedre crawl svømmer. Træningen vil blive suppleret med Open Water træning i starten og slutningen af sæsonen i f.eks. Navn Sø eller Hvalpsund, for dem der har lyst.

Voksen banesvømning

For alle der ønsker, at svømme baner i det store bassin. Træner du til Triatlon, Open Water eller blot ønsker, at svømme flere baner i det store bassin, så er dette holdet for dig. Holdet er et supplement til din ugentlige træning med træner, så du kan indøve de øvelser du har lært på det andet hold.

Masters
Masters er hovedsageligt for tidligere konkurrence svømmere over 25 år, som stadig vil holde formen lidt ved lige. Svømmerne kan evt. deltage i Masters stævner.

Vandgymnastik
For alle der ønsker træning af muskler og smidighed. Via gymnastiske øvelser i vandet giver det svømmeren mulighed for at frigøre sig selv, samt gøre brug af vandets ressourcer til egen fordel.

Aqua Fitness
For alle der ønsker træning af muskler og smidighed. Søger du et alternativ til det indelukkede fitnesscenter eller powerwalking i regnvejr? Fortvivl ej! Igennem øvelser i højt tempo får du kredsløbet i gang alt imens din koordination og smidighed bliver stimuleret.

Aqua Spinning
Aqua Spinning er en kombination af spinning og vandaerobic. Musklerne styrkes, og konditionen forbedres, uden at du opdager det. Du føler dig ikke overanstrengt og svedig. Aqua Spinning er skånsom for leddene, idet der i vandet er mindre belastning end ved almindelig spinning,
da man har fordelen af opdriften i vandet og vandets naturlige modstand. Aqua Spinning er også med til at øge forbrændingen hos udøveren som både skal bruge energi på at cykle samtidig med, at der bruges energi på øvelser som styrker hele overkroppen herunder mave, ryg, bryst og arme.
Aqua Spinning kan dyrkes af alle, da vandmodstanden på de enkelte cykler kan reguleres alt efter hvad man ønsker.
Kom i badetøj og evt. cykelshorts udenpå badetøjet. Der benyttes badesko - har du ikke selv, kan du låne af Aars Svømmeklub.

Aqua Circle
Aqua Circle er cirkeltræning i vand, hvor der på forskellige ”stationer” trænes nye øvelser, så hele kroppen bliver brugt. AquaBase (flydende måtte i vand), cykler i vand, stepbænke i vand og vandtrampoliner vil bl.a. blive benyttet.

FloatFit
En verdensnyhed som holdtræning. FloatFit er fitness på en flydende måtte i vandet, så balancen bliver udfordret. Har du prøvet fitness på land, så forstil dig, at gøre det på en flydende måtte i vandet. Så det er en helt ny måde at træne på – unik, effektiv og udfordrende. Med balancen som ekstra element, træner og styrker man flere muskler end ved traditionel fitness.

Genoptræning
Er skulderen øm? Eller brokker kroppen sig på anden vis? Holdet er for personer med f.eks. belastningsskader, eller andre genoptræningsbehov. Holdet er tilknyttet en fysioterapeut.

Seniorsvømning
Svømning for alle over 60 år, hvor programmet står på svømning, lidt vandgymnastik samt socialt samvær.